Podobnie jak ma to miejsce w przypadku tradycyjnego biznesu, e-commerce również jest dziedziną, która wymaga bieżącej analizy prowadzonej działalności. Analiza ta powinna opierać się na miernikach – jednym z nich jest CTR, czyli współczynnik klikalności.
E-commerce – analiza danych biznesowych jest niezwykle ważna
Jeśli chcesz przeanalizować swoją strategię marketingową w firmie e-commerce, pierwszym miejscem, od którego należy rozpocząć działania, jest witryna internetowa. Jest kilka kluczowych rzeczy, które warto sprawdzić, w tym na przykład:
- projekt Twojej witryny i wrażenia użytkownika (ang. User Experience).Czy Twoja witryna jest łatwa w nawigacji i atrakcyjna wizualnie?
- zawartość Twojej witryny. Czy Twój produkt lub usługa jest dobrze?
- SEO Twojej witryny. Czy skutecznie używasz słów kluczowych do przyciągania ruchu organicznego?
Aby móc obiektywnie ocenić te kwestie, należy zastosować analizę wskaźnikową, wykorzystując do tego takie mierniki jak np. CTR.
CTR – jak się go liczy?
Jednym z kluczowych wskaźników zaangażowania odbiorców w e-biznesie jest współczynnik klikalności. Miernik ten ma na celu pokazanie, ilu subskrybentów dana reklama zachęciła do kliknięcia w link, a co za tym idzie – do zapoznania się z Twoją ofertą.
Stosunek kliknięć do wyświetleń reklamy, czyli współczynnik klikalności (CTR), jest wyrażany w procentach. Ustala się go jako stosunek liczby kliknięć do wyświetleń reklamy. CTR, który zwykle osiąga reklama, poprawia się dzięki ulepszonemu kierowaniu. Tradycyjne banery reklamowe mają wyjątkowo niski CTR, ponieważ internauci przyzwyczaili się do ich ignorowania.
CTR jest kluczowym czynnikiem decydującym o najlepszym doborze słów kluczowych do kampanii reklamowej Google Ads. Jeśli jego wartość jest mniejsza niż 1%, oznacza to, że słowa kluczowe, których używamy, nie zostały starannie dobrane, co z kolei powoduje, że reklamy widzą ci klienci, którzy nie są zainteresowani danym produktem lub usługą. Specyficzne dla branży poziomy CTR powinny mieścić się w zakresie od 1 do 10%.
CTR jest całkowicie obiektywny, w przeciwieństwie do wskaźników takich jak na przykład Open Rate.
Regularnie oceniając swój sklep e-commerce z użyciem CTR, możesz upewnić się, czy stosujesz skuteczne działania, aby dotrzeć do docelowych odbiorców. Przy odrobinie wysiłku możesz sprawić, by Twoja firma osiągnęła sukces biznesowy.
Wskaźnik CTR. Podsumowanie
Marketing e-commerce stale ewoluuje, w związku z czym nadążanie za najnowszymi trendami i najlepszymi praktykami może być trudne. Aby upewnić się, że Twój biznes e-commerce jest konkurencyjny, musisz rzetelnie analizować wskaźniki – do ciekawych rozwiązań w tym zakresie należy np. współczynnik klikalności.
CTR to miernik, którego analiza stanowi absolutne must have podczas prowadzenia działalności biznesowej w obszarze e-commerce. Oprócz tego należy jednak pamiętać, aby analizować współczynnik klikalności CTR w szerszym kontekście, a nie jako pojedynczy miernik sukcesu naszej kampanii mailingowej. Aby zrozumieć, jak poprawić skuteczność inicjatyw marketingowych, warto przeanalizować również inne mierniki. Więcej informacji we wpisie blogowym na www.sempai.pl