W dzisiejszym świecie mamy wiele możliwości zarobku w Internecie. Coraz więcej osób prowadzi media społecznościowe, na których reklamowane są różnorodne produkty. Jeszcze do niedawna mało kto słyszał o influencerach. Teraz wiele się zmieniło i coraz więcej osób chce się tym zajmować. Influencer – kto to? Czym zajmuje się taka osoba? Co warto wiedzieć?
Influencer – kto to?
Najłatwiej mówiąc, influencer jest osobą aktywną w sieci, która cieszy się popularnością wśród swoich obserwatorów i prowadzi różne działania. Faktem jest, że to także ważny obiekt zainteresować influencer marketingu, czyli nowoczesnego elementu strategii marketingowej. Coraz więcej firm korzysta ze wsparcia influencerów. Trzeba wiedzieć, że influencer ma wpływ na własne grono fanów. To wskazuje, że taką osobę obserwują użytkownicy i podobnych poglądach i doświadczeniach. Co ciekawe, w sieci spotkać można influencerów podróżniczych, zaangażowanych społecznie, lifestyowe’ych i wielu innych. Zjawisko to może dotyczyć praktycznie każdej dziedziny, w które specjalizuje się dana osoba.
Podział influencerów
Wyróżnić można kilka kategorii infleunecerów, co związane jest z tym, jak dużą społeczność zgromadziła dana osoba. Mając na uwadze zasięgi, influencerów dzielimy na:
- Nanoinfluencerów – zazwyczaj takie osoby mają kameralne grono odbiorców (od 1 do 10 tysięcy). Niewielkie konta interesują się często niszowymi dziedzinami, działając także w lokalnych tematach.
- Microinfluencerów – w tym wypadku influencer ma od 10 do 80-100 tysięcy obserwatorów. Najczęściej porusza się po określonych segmentach rynkowych, np. sport, branża beauty, podróże, moda.
- Makroinfluencerów – takie osoby gromadzą wokół siebie ponad 100 tysięcy obserwujących. To daje ogromną szansę na podejmowania współprac z wieloma firmami i zarabianie pieniędzy.
- Megainfluencerów – to określenie wskazuje, że influencer ma ponad milion obserwujących.
Warto wiedzieć, że każda kategoria może nieść ogromne wartości podczas współpracy z reklamodawcami. Nie zawsze zasięg jest tutaj najważniejszy. Nie jest regułą to, że influencer z większymi zasięgami zapewni większe korzyści marce. Nano i microinfluencerzy to grupa niezwykle ceniona na rynku, która ma duży wpływ na decyzje odbiorców. Decyzja co do podjęcia współpracy z influencerem jest zatem zależna od oczekiwań firmy.
Marketing internetowy
Praktycznie każda firma posiada własną stronę www i prowadzi marketing internetowy. Istnieje wiele rozwiązań, które pomogą nam wybić się na tle konkurencji. Przedsiębiorcy coraz chętniej kontaktują się z influencerami, którzy następnie reklamują ich produkty na swoich kontach społecznościowych. Za taką promocję otrzymują oczywiście wynagrodzenie lub działają na zasadzie barterowej wymiany. Faktem jest, że rozbudowanie swojego profilu wymaga zaangażowania i czasu. Nie każdy może od razu zostać influencerem, gdyż często ta droga bywa wyboista i różnorodna – więcej: https://sempai.pl/blog/influencer-kto-to-jest-i-czym-sie-zajmuje/. Początki zawsze są najtrudniejsze, jednak wartościowe treści z pewnością przyciągną szerokie grono zainteresowanych odbiorców.