W obecnych czasach Internet daje nam prawdziwie nieograniczone możliwości. Oczywiście najchętniej korzystają z nich firmy, które starają się w ten sposób promować swoją markę w sieci. Jednocześnie działania marketingowe mogą być maksymalnie zróżnicowane i co więcej, będą cechowały się odmienną skutecznością. Jednym z najczęściej stosowanych rozwiązać jest promocja w sieci Google Ads. Czy jednak pomoże ona w osiągnięciu zamierzonych celów sprzedażowych?
Czym jest Google Ads i jakie są jego największe zalety?
Google Ads – wcześniej AdWords – to nic innego jak przestrzeń do prowadzenia kampanii reklamowych. Została ona udostępniona przez Google i pozwala reklamodawcom promować się wynikach wyszukiwania oraz w mediach stowarzyszonych z platformą jak np. serwis YouTube. Na przestrzeni ostatnich lat można było zaobserwować sukcesywny wzrost popularności Google Ads, a także znaczne rozszerzenie możliwości platformy. Reklamodawcy dostali więc narzędzie, które pomoże im nie tylko w prowadzeniu kampanii promocyjnych, ale jednocześnie dostarczy im garść analiz i statystyk odnośnie tego, jak skuteczne są ich działania. Google Ads zyskało sobie dość przychylne opinie wielu „marketingowców”. Okazuje się bowiem, że platforma ta oferuje szereg możliwości i udogodnień, z których reklamodawcy mogą korzystać. Do najważniejszych z nich można zaliczyć:
- wygodny sposób rozliczania – to przedsiębiorca wybiera, czy płaci za kliknięcie w reklamę, czy być może za obejrzenie 10 sekund przygotowanego spotu reklamowego;
- możliwość gospodarowania budżetem reklamowym – ponownie to sam reklamodawca ustala ile chce przeznaczyć na daną kampanię reklamową;
- możliwość targetowania grup docelowych – to jedna z najważniejszych zalet Google Ads. Dzięki temu reklamodawca może precyzyjnie kierować swój przekaz reklamowy, do grupy odbiorców, która będzie nim realnie zainteresowana;
- różnorodne możliwości reklamy – Google Ads daje możliwość tworzenia tradycyjnych – tekstowych – przekazów reklamowych, ale także daje możliwość tworzenia reklam wideo i reklam produktowych.
Jak więc widać, przeciętny reklamodawca, który zdecyduje się na prowadzenie kampanii w Google Ads, dostaje w zamian nieograniczone możliwości promowania swojego przekazu.
Czy Google Ads pomaga osiągnąć zamierzone cele sprzedażowe?
W tworzeniu przekazu reklamowego najważniejsze jest to, czy rzeczywiście pozwoli on osiągnąć zamierzone cele sprzedażowe. W przypadku Google Ads nie można jednak mieć co do tego większych wątpliwości. Przede wszystkim, targetowanie grup docelowych i możliwość wyboru rodzaju reklamy w znacznym stopniu przyczynia się do zwiększenia jej efektywności. Warto również dodać, że Google to obecnie najpopularniejsza wyszukiwarka, z której korzystają miliardy osób na całym świecie. Prowadzona w sieci Google kampania może więc przynieść wymierne korzyści – szczególnie w momencie, kiedy zależy nam na osiągnięciu optymalnych rezultatów. Nie bez powodu, to właśnie Google Ads stało się głównym narzędziem w rękach reklamodawców.