Wysoki poziom sprzedaży w Internecie można uzyskać dzięki szczęściu, jednak bez odpowiednich samo szczęście nie wystarczy, by utrzymać go na tym samym poziomie. Konkurencja w każdej branży sprawia, że bez optymalizacji treści i strony oraz analizy ruchu i potrzeb grupy docelowej nie uda się osiągnąć sukcesu w e-commerce. Korzystanie z analityki internetowej umożliwia zrealizowanie celów biznesowych i zwiększenie współczynnika konwersji.
Analityka internetowa – jak działa?
Dzięki analityce internetowej można odpowiedzieć na pytanie, dlaczego grupa docelowa dokonuje określonych decyzji zakupowych. Narzędzia do analizy pozwalają sprawdzić, czy skupia się na cenie, jakości, bądź innych cechach konkretnych produktów. Dzięki takim informacjom można rozpoznać potrzeby klienta docelowego i sposób jego myślenia w czasie zakupów. Wszystkie pozyskane dane poddaje się odpowiedniej obróbce, by ułatwić ich odczytywanie i analizowanie pod różnymi względami w dziale marketingu, sprzedaży itp.

Analityka internetowa umożliwia zwizualizowanie danych na wykresach, w formie tabel i diagramów. Obrobione dane służą do kontrolowania m.in.:
- efektywności prowadzonych kampanii marketingowych,
- zainteresowania produktami sezonowymi i ze stałej oferty,
- ruchu na stronie,
- zapytań wykorzystywanych przez użytkowników przed wejściem na stronę,
- poziomu sprzedaży produktów po zmianie cen towarów.
Dane można pozyskiwać w czasie rzeczywistym lub analizować je w określonych przedziałach czasowych. Dzięki temu analityka pozwala uzyskać informacje, które interesują konkretnego sprzedawcę z branży e-commerce.
Jakie korzyści daje analityka w branży e-commerce?
Z pomocą analityki internetowej branża e-commerce aktywizuje użytkowników. Znając ich nawyki, zainteresowania i ścieżki w Internecie można skuteczniej docierać do nich w Internecie i zwiększać ich zainteresowanie. Analiza danych pozwala zaplanować i zbudować ścieżki użytkowników w ramach omnichannel, dokonać segmentacji userów i spersonalizować komunikację z nimi. W ten sposób oferta sklepu staje się atrakcyjniejsza i sprzyja zwiększaniu poziomu lojalności klientów.